امام

(ارتباط مردمی انصار مهدی)
آپلود عکس | آپلود | سایت آپلود عکس | اپلود عکس

طرح چله زیارت عاشورا

چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۹ ق.ظ

تبلیغات هیئت انصار المهدی طرح چله زیارت عاشورا را برگذار می کند .

هم نوا با جرس قافله حسین(ع) مانیز همراه بلا جویان همسفر می شویم با کاروان کربلاییان وعهدی داریم از روز سی ام ذوالقعده به مدت چهل روز ، وهر روز به نیت یک شهید زیارت عاشورا را زمزمه کنیم.

.  .  .


تاریخ ثبت نام ؛


92/7/11 پنجشنبه تا شنبه بعد از نماز عشا مسجد شهرک خاتم الانبیا


مزایای ثبت نام ؛

اهدای یک دفتر چه روز شمار برای یاد آوری وثبت شماره همراه شما درسامانه ویاد آوری هرروز به همراه یک حدیث.درون دفتر چه هرروز به نبت یک شهید نام گذاری شده(انشاالله قصد داریم در برنامه های بعدی از عکس و وصیت نامه و . . .  شهدای شهرک استفاده کنیم پس اگر در خانواده هاتون شهیدی دارید لطفا تمام اطلاعاتش رو همراه شماره ی موبایلتون در قسمت نظر ها بزارید یا به مسئولین ثبت نام تحویل بدید)

وچه زیبا می شود چهل روز با خواندن زیارت عاشورا بهره ای کافی ووافی از خان کرامت ببریم .

 

تاریخ شروع ؛یکشنبه سی ام ذوالقعده الی 10 محرم الحرام

                 از شهادت امام جواد الائمه(ع) تا روز عاشورا

این نکته هم گفتنی است که در جمعه ها صبح(هیئت علی اکبر) ودر چهار شنبه شب ها(هیئت انصار المهدی) می توانیدحضور به هم رسانید و همراه باما زیارت عاشورا بخوانید.

 

آثار معجزه آسای زیارت عاشورا

1 ـ در زمان مرحوم آیت الله میرزای شیرازی بزرگ در کشور عراقمرض وبا شیوع پیدا کرد و به قدری شدید بود که جنازه قربانیان در کنار خیابان ها رها شده بود و کسی نبود که آن ها را جمع کند ، کسانی هم که امکانات داشتند و می توانستند فرار می کردند ، در همان ایّام روزی در مجلس درس مرحوم آیت الله میرزای شیرازی که در شهر سامرا بود ، شاگردان گفتند که " آقا وبا به این جا نیز رسیده و سرایت کرده ، چه کنیم ؟ "مرحوم میرزا در مجلس که بزرگان و شارگردانش نشسته بودند فرمود : « من حکم می کنم که از همین امروز همه ، زن و مرد ، کوچک و بزرگ زیارت عاشورا را با 100 لعن و 100 سلام شروع کنید به خواندن تا خداوند این مرض را برطرف نماید . »این خبر یه سرعت در عراق منتشر شد و نقل کرده اند که 3 روز بیشتر طول نکشید که دیگر کسی از شیعیان به مرض وبا از دنیا نرفت و این بیماری به صورت کامل برطرف شد .


2 ـ
 در عهد زعامت مرحوم آیه‏اللّه‏ حاج سیّد محمّد حجّت کوهکمرى قحطى و گرانى سختى پدید آمد ، آن مرحوم چهل نفر از طلاّب مهذّب و متدیّن را دستور داد که به مسجد جمکران مشرّف شوند و در پشت‏بام مسجد به صورت دسته‏جمعى زیارت عاشورا را با صد سلام و صد لعن و دعاى علقمه بخوانند ، آنگاه به حضرت موسى بن جعفر ، حضرت ابوالفضل و حضرت على‏اصغر علیهم‏السلام متوسّل شوند ، رفع گرانى و نزول باران را از خداوند بخواهند . چهل تن از طلبه فاضل و متدیّن به امر مرجعیّت اعلاى تشیّع به میعادگاه عاشقان شرفیاب شدند ، زیارت عاشورا را طبق دستور آن مرجع آگاه انجام دادند ، مسجد جمکران را به قصد قم ترک کردند . هنوز به دهِ جمکران نرسیده بودند که باران رحمت سیل‏آسا فروریخت و طلاّب ناچار شدند که لباسهاى خود را درآورند ، کفشهاى خود را به دست بگیرند و از میان سیلابها عبور کنند

. 
3 ـ
 داستان همسرِ صالحه استاد « اشرف حدّاد » را همه شنیده‏اید که به زیارت عاشورا مداومت داشت ، در شب اوّل رحلتش سه بار امام حسین علیه‏السلام به دیدارش تشریف‏فرما شدند و در بار سوّم امر فرمودند که عذاب را از اهل آن قبرستان بردارند .


4 ـ
 سیّد احمد رشتى هنگامى که از قافله عقب ماند و از زندگى دست شست ، توسّل فراوان نمود ، سرانجام به محضر کعبه دلها تشرّف یافت ، حجّت خدا بعد از فرمان نماز شب و جامعه کبیره فرمود : « شما چرا عاشورا نمى‏خوانید ؟ عاشورا ، عاشورا ، عاشورا » .


5 ـ
 مرحوم میرزا ابراهیم محلاّتى ، عموى مرحوم آیه‏اللّه‏ حاج شیخ بهاءالدّین محلاّتى ، در شب 24 صفر 1336 ه . در شیراز رحلت کرد . در همان شب مرحوم شیخ مشکور در نجف‏اشرف حضرت عزرائیل علیه‏السلامرا رؤیا کرد . از او پرسید : از کجا تشریف مى‏آورید ؟ فرمود : از شیراز ، از قبض روح میرزا ابراهیم محلاّتى مى‏آیم . از وضع آن مرحوم در عالم برزخ پرسید ، فرمود : در بهترین حالت است ، خداوند هزار فرشته موکّل فرموده ، که از او اطاعت کنند . پرسید : از کجا ایشان به این مقام رسیده ؟ فرمود : او سى سال تمام بر زیارت عاشورا مداومت داشت . شیخ مشکور خوابش را به میرزا محمّدتقى شیرازى نقل کرد ، او به شدّت گریه نمود ، گفته شد : خواب است ، فرمود : بلى ، ولیکن خوابِ شیخ مشکور است . فرداى آن روز تلگرافى از شیراز رسید و صادقه بودن رؤیاى شیخ مشکور بر همگان ثابت شد .


6 ـ
 مرحوم شیخ صدرا بادکوبه‏اى که بر زیارت عاشورا مداومت داشت ، در 11 شعبان 1392 ه . درگذشت ، پس از 23 سال هنگامى که قبر شریفش در موقع تخریب وادى‏السلام توسّط رژیم عفلقى شکافته شد ، پیکر پاکش تر و تازه پدیدار گردید .


7 ـ
 مرحوم حاج شیخ حسن فرید که داستان سامرّا را از مرحوم حایرى شنیده بود ، به گرفتارى سختى مبتلا مى‏شود ، از روز اوّل محرّم به زیارت عاشورا شروع مى‏کند ، روز هشتم از برکت آن زیارت به صورت خارق‏العاده‏اى مشکلش حل مى‏شود.


8 ـ
 بانویى که تا بیست سال بعد از ازدواج اولاد دار نمى‏شد ، با مداومت بر زیارت عاشورا ـ به مدّت چهل روز ـ صاحب فرزند شد .


9 ـ
 مرحوم آقانجفى اصفهانى مى‏نویسد : دو چلّه زیارت عاشورا جهت مطالب مشروعه خواندم و نتیجه گرفتم .


10 ـ
 مرحوم حاج شیخ عبدالنّبى عراقى که کتاب ارزشمندى در کیفیّت مداومت بر زیارت عاشورا نوشته ، انگیزه نگارش این کتاب را برآورده شدن حاجتى به برکت زیارت عاشورا معرّفى مى‏کند که به نظر ایشان محال عادى بوده است .

 

 


حسین(ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">